Hva behandler kiropraktoren? Ryggplager og mye mer!

Kiropraktoren er mest kjent for å behandle ryggsmerter og nakkeplager, men kan også tilby effektiv behandling for mange andre smerter og plager.

Smerter i nakke, brystrygg og korsrygg: Smerter i disse områdene kommer ofte fra irritasjon i bueleddene i ryggsøylen eller i muskulatur og sener i området rundt ryggsøylen. Kiropraktoren kan også hjelpe dem som har vært utsatt for whiplash-ulykker.

Bekkenplager: Bekkenlåsning og bekkenløsning kan gi smerter.  Kiropraktisk behandling kan hjelpe mot bekkenplager.  Dette gjelder også for gravide kvinner.

Smerter fra nerveirritasjon, som for eksempel isjias: Skiveprolapser og for trange kanaler som nerver skal gjennom kan gi smerter i armer og ben. Kiropraktoren kan ikke åpne kanaler som er trange pga slitasje, men kan hjelpe å redusere smerte og ubehag ved å bedre funksjonen i de involverte leddene og dermed minske irritasjonen i nerven.

Hodepine og svimmelhet:

Migrene som stammer fra nakken
Spenningshodepine
Svimmelhet pga et problem i nakken eller pga  krystallsyke

Kjeveproblemer

Vonde skuldre og armer: Plager som for eksempel ”frozen shoulder”, senebetennelser som ”musearm”,” golf- og tennisalbue”, Carpal tunnel syndrome.

Vonde hofter, knær og føtter: Som stammer fra dårlig leddfunksjon.

Need any help? Contact Us

Sportsskader

Smerter fra slitasje i ledd: Kiropraktoren kan ikke ta bort slitasjen i leddene dine, men kan bedre bevegelsen og funksjonen av leddet. Dette kan lindre smerte og gjøre deg mer bevegelig.

Kiropraktoren kan også lindre smerter som kommer av artritt. I perioder hvor artritten utløser inflammasjon i leddene skal du ikke gå til kiropraktor, men før og etter kan du trygt få behandling.

Baby og barn: Kiropraktikk har i flere tilfeller hjulpet babyer med luftsmerter og barn med sengevæting. Det har vært lite forsket på dette området, men i mange tilfeller ser vi bedring.

Fjøsanger  Kiropraktorklinikk Tlf: 55 01 95 74    Fax: 55 01 95 75